pondělí 28. března 2016

Makronky




Makronky - zdánlivě jednoduchý dezert, který ale vůbec není tak jednoduchý jak vypadá. Nedivím se, že se na něj pořádají různé kurzy, protože já už s nimi zápasila asi 3x a nikdy konečný výsledek nedopadl tak jak bych si to představovala. Na první 2 pokusy jsem se řádně připravila, studovala jsem různé recepty, návody, videa a stejně výsledek nedopadl jak by měl. Makronky vůbec nenaskočily. Možná to bylo těstem, možná mou nedočkavostí kdy jsem makronky nenechala pořádně zaschnout. Jen mezi námi se jim ani moc zasychat nechtělo :)

Na poslední pokus jsem si zakoupila bezlepkovou směs na makronky Madam LouLou . Jelikož se mi nedařilo s klasickým těstem, rozhodla jsem se vyzkoušet nějakou směs, která "zaručuje" že se vám makronky povedou takové jaké mají být :) 


Musím říct, že takovým různým směsím zrovna moc neholduji, jsem spíše zastánce pravého poctivého domácího těsta. V tomto případě jsem ale udělala vyjímku. 

Na směsi je návod pouze v cizím jazyce, proto jsem si ho napřed přeložila abych neudělala někde chybu. V návodu stálo, že směs smícháme s 80 g bílků, 3/4 minuty šleháme, sáčkem nastříkáme makronky, necháme hodinu zaschnout a poté při 130° pečeme asi 13 min. Tak jsem se do toho pustila. Jelikož jsem chtěla makronky barevné, přidala jsem ještě jeden mezikrok a to barvení potravinářskou gelovou barvou. 

Při pečení jsem použila podložku na makronky z dedry. Jsou na ni přesně naznačená kolečka, takže jsou všechny makronky stejné a mají krásný pravidelný tvar. 


Krém:
  • 125 g mascarpone
  • 150 g lučina
  • cukr dle chuti
  • ochucovací pasta (malina, máta, karamel)


Mascarpone, lučinu a cukr umícháme v hladkou směs a přidáme ochucovací pastu. Dáme do sáčku a naplníme makronky.

Ze všech 3 pokusů o makronky dopadly ty se směsí nejlépe. Bohužel jsem ještě neměla možnost pravé makronky ochutnat, takže nemůžu porovnat jak moc se chuť liší od originálu.


I když vždy křičím, že to bylo naposled určitě tomu tak není. Již mám vyhlídnutý další recept, který bych chtěla vyzkoušet... 












0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.

© Lahodné Dortíky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena