neděle 15. května 2016

Koňská hlava


 
 
První dort ale koňská hlava s pracovním názvem "mula". Moc jsem totiž nevěřila, že by se mi podařila udělat něco, co by aspoň částečně připomínalo koňskou hlavu :)
Zkusit se má vše a jelikož je pro mě každá zkušenost dobrá pustila jsem se do toho. Jako první jsem hledala návody a inspirace na internetu. Moc mi pomohl návod níže. Na obrázku je krásně vidět jak hlavu tvarovat. Postupovala jsem prakticky úplně stejně. Napřed jsem si upekla obdélníkový korpus cca velikost A3, byl to takový menší plech. Obvykle peču z piškotového těsta, ale kvůli velikosti jsem raději zvolila jiný druh korpusu.
Z korpusu jsem vyřezala obrysový tvar koňské hlavy. Tu jsem 2x prořízla a promazala krémem. Poté jsem celou hlavu tence obmazala a dala na chvíli do lednice. Jakmile dort trochu zatuhnul pustila jsem se do tvarování. V tom mi pomohl spíše obrázek, kde už je hlava potažená, protože je tam krásně vidět kde je potřeba korpus vyříznout a kde přidat. Jakmile jsem byla s tvarem spokojená celý dort jsem obmazala a nechala do druhého dne pořádně zatuhnout.
Dále přišlo na řadu potahování. Celý korpus jsem pokryla hnědou potahovací hmotou a snažila se pořádně dotvarovat všechny výřezy. Pak přišla na řadu nozdra, uši a oko. Jakmile byl dort podle představ namíchala jsem si hnědou a černou prachovou barvu a dort vystínovala. Kůň dostal ještě ohlávku a úplně nakonec jsem dělala hřívu. Na hlavu jsem vodou lepila válečky, které jsem kosticí dotvarovávala. Nakonec už jen bílá tečka do oka a bylo hotvo :) 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.

© Lahodné Dortíky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena