úterý 22. března 2016

Semifreda vs Mousse cake



Prvotní plán byl vyzkoušet semifreda. Dala jsem si práci s výrobou formiček, protože ty co se prodávají vyjdou celkem draze a  napřed jsem si chtěla výrobu vyzkoušet, než do něčeho takového zainvestuji. Návod jsem našla na internetu. Odkaz níže. Stačily mi k tomu obyčejné desky z papírnictví. Takové do kterých jsme jako školáci vkládaly různé počty a úkoly a tužkou psali výsledky na složku :) Při výrobě semifreda jsem nepožila k vyložení formičky žádnou folii. Jeden kousek jsem zkusila z formičky vytlačit a při dalších jsem již rozdělávala formičky. Dortík se mi vytlačit podařil, ale nebylo to úplně ono. Asi je lepší opravdu použít folii, či pečící papír a formičku vyložit. To byly zatím moje první a uvidíme jestli i poslední semifreda co jsem vyráběla :) Se stejnýma surovinama jsem zkusila vyrobit mousse cake. Tady už jsem formu folií vyložila. Použila jsem obyčejný euroobal rozstříhaný na pásky a myslím, že je to úplně dostačující. Níže jsem vypsala recept na dvoubarevný mousse. Na semifreda jsem použila stejnou čokoládovou směs a do druhé jsem přidala borůvkovou ochucovací pastu. Pravda, čekala jsem spíše krásně fialovou barvu místo modré, ale co se dá dělat :) Do světlé směsi můžeme rozpustit i bílou čokoládu. Ochucovat vlastně můžeme čím nás napadne, jen musíme vždy dodržet potřebnou hmotnost výsledné směsi. Tím jsem se řídila i já a dala dohromady co nám chutná :) Na ozdobu můžeme použít šlehačku, ovoce, polévat můžeme čokoládou, ovocnou polevou, želé prostě cokoliv nás napadne. Za mě vyhrává mouse cake, protože s ním není tolik práce :) a tady je recept:

 Základ:
  • 250g BEBE kakaových sušenek
  • 100 g rozpuštěného másla
  • 1 lžíce kaka

Sušenky rozsekáme v robotu, přidáme polévkovou lžíci kaka, 100g rozpuštěného másla a necháme znovu promíchat. Směs vysypeme do dortové dortové formy. Vzhledem k tomu, že jsme potřebovali víc kousků a při tomto množství jsem požila formu 26 cm. Vyložíme pečícím papírem, směs uhladíme a dáme na cca 12 min zapéct při 180°. Necháme vychladnout

Na Mousse budeme potřebovat:
  • 2x želatinový ztužovač Dr. Oetker - jeden na 700g směsi
Suroviny na mouse můžeme přidat dle vlastní chuti, ale vždy tak, aby nám výsledná směs vyšla na max. 1400g

Pro můj mousse cake jsem použila:
  • Mascarpone                   1x    250g
  • Smetana ke šlehání        2x    215ml
  • Jogurt bílý                      2x    150 g
  • Zakysaná smetana          1x    180 ml
  • Studentská pečeť            1x    180 g
  • Čokoláda 70% kakaa      1x    50 g
  • Moučkový cukr dle chuti

Mascarpone, jogurty a zakysanou smetanu vyšleháme spolu s moučkovým cukrem (asi 3 lžíce).
1 šlehačku ušleháme samostatně a zamícháme do směsi. Z této směsi odvážíme 700g a dáme bokem.

Do skleněné misky si nalámeme čokoládu, dáme ohřát 1 šlehačku skoro k varu a pak s ní čokoládu zalijeme. Necháme asi 5 minut stát a pak promícháme, čokoláda se úplně rozpustí. Čokoládu zamícháme do zbytku smetanové směsi, což nám dá druhou várku o 700g.

V misce smícháme podle návodu ztužovač s vodou a přidáme čokoládovo-smetanovou směs. Tu pak nalijeme na korpus ze sušenek a dáme do lednice asi na 15 min, než první vrstva trochu zatuhne. Pak připravíme stejným způsobem světlou směs a nalijeme na kakaovou.

Dort by se měl nechat min 2h zatuhnout, lepší je 5,6h nebo přes noc. Čokoládová směs je trochu řidší, ale to neva, krásně zatuhne, jen je potřeba dodržet 700g směsi na 1 ztužovač.


0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.

© Lahodné Dortíky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena